Der er meget stille – eller i hvert fald mere stille end der plejer at være – sådan en onsdag eftermiddag. Med kun 31 elever i skole (dog en fremgang på en elev siden i går), ja så er der ikke så mange til at skabe “elev-støj”. Vi oplever flere elever der er syge i op til en hel uge. Vi håber meget på, at sygdommen snart raser ud – så vi igen kan være fuldtallig.

I sidste Hot News fortalt jeg, at Isabella havde skiftet skole. Det har hendes storebror Benjamin også. De er begge startet på Staby Skole – og vi håber det bliver godt for dem.

Fastelavn

Nogle har måske læst i en kalender, at vi holder fastelavn efter vinterferien. Det har vi i mellemtiden lavet om, så vi holder fastelavn fredag den 10. februar her på friskolen. Børnene skal have deres udklædningstøj med i en pose, og vil så i løbet af dagen få mulighed for at klæde om. Den fredag har alle elever fri kl. 12.30.

Gymnastikopvisning

Jeg håber meget at jeres børn har været hjemme og fortælle om planerne for vores gymnastikopvisning. Vi deltager, som der også står i kalenderen, fredag den 17. marts til den lokale Gymnastikopvisning i Hover. Der skal nok komme mere om tidspunktet senere. Men alle kan godt begynde at finde den T-shirt frem de fik i forbindelse med Friskoles jubilæum i september. Den T-shirt skal vi nemlig have på til opvisningen.

Vi har valgt, at vi ikke deltager i opvisningen i ROFI-centret i Ringkøbing lørdag den 18. marts.

Elevcomputere

Fra dette skoleår er vi startet på en overgangsperiode, hvor vi får udfaset de computere der er på friskolen og over til at eleverne selv medbringer en elevcomputer. Kravene til denne elevcomputer får I en separat mail fra bestyrelsen. Med hensyn til programmer, så vil det hele være online gennem elevernes Office 365.

Men overgangsordningen ser således ud;

Skoleåret 2022-2023: 7. og 8. klasse medbringer egen pc

Skoleåret 2023-2024: 6.-8. klasse medbringer egen pc

Skoleåret 2024-2025: 5.-8. klasse medbringer egen pc

Skoleåret 2025-2026: 4.-8. klasse medbringer egen pc

Skal 0.-3. klasse bruge en computer, så har vi stadig nogle her på friskolen de bruger.

Første skoledag august 2023

Flere har spurgt ind til hvornår vi starter efter sommerferien. Det er endnu ikke vedtaget – men så snart vi beslutter det, så vil I få en mail omkring det.