Solen skinner, fuglene synger og der pusles på friskolen med rengøring og forberedelserne af næste skoleår. Men ingen børnestemmer, ingen hoppepude der snurrer på legepladsen, svævebanen hænger stille, alle mooncars er parkeret i huset, ingen kegler og rundboldbat på fodboldbanen – ja her er helt tomt. Alle elever er taget hjem på en velfortjent sommerferie.

I fredags havde vi sommerfest. Tusind tak for endnu en hyggelig aften – om end regnen lavede lidt om på planerne. Men vi er heldigvis omstillingsparate – så vi nåede alt det vi havde planlagt + et par ekstra sange. Vores fællesskab kan noget.

I forbindelse med vores høstmarked den 10. september (og emneuge op til) så skal vi bruge rigtig mange rengjorte og etiket-fri glas med låg – glas flasker med låg kan også bruges. Så her hen over sommerferien skal I endelig ikke smide dem ud – men gemme dem og tage dem med på friskolen efter ferien.

Endnu engang held og lykke til 8. klasse med jeres videre skoleliv – vi glæder os til at følge det. Og tak til de familier, hvor det nu var sidste og yngste barn der stoppede på friskolen. Husk – vores døre er altid åbne og der er kaffe på kanden.

Fra bestyrelsen

I har alle modtaget næste års forældreopgaver. Hvis der er nogen spørgsmål til opgaverne, er I altid velkomne til at rette henvendelse. Enten til en af os direkte eller til bestyrelsen@htfri.dk.

Vi vil også gerne sige 1000 tak til alle for den kæmpe opbakning, der har været i årets løb. Uden fælles indsats ville vores skole ikke være nær så flot, vores børn ville ikke få nær så mange fede oplevelser og vi ville ikke have godt et kendskab til hinanden. Det er uvurderligt for både store og små.

Vi glæder os til næste skoleår, hvor vi skal fejre skolens 30 års jubilæum med et brag af et høstmarked.

Rigtig god sommer til jer alle.