Der er personale på friskolen hver dag fra kl. 7.15.

Det er muligt at tale med skolelederen fra 7.15-8.15.

Sekretæren træffes tirsdag.

Tina Sønderskov, skoleleder

Kontakt: 21497670

Tina har arbejdet på skolen siden 1997. Tina sørger for tryghed og trivsel for alle på skolen og sikrer at alt på skolen fungerer både på det menneskelige og det praktiske plan. Tina er den første som kommer om morgenen og den sidste, som går om eftermiddagen, her kan man altid komme forbi til en hyggelig snak. Tina holder af naturen, cykling og gåture og er et udpræget familiemenneske.

Helene Kviesgård, husassistent

Helene er husets dejlige og uundværlige hjælper igennem lidt mere end 13 år. Udover at være ansvarlig for den daglige rengøring, maden om onsdagen, køkkenet mm. sørger hun for, at der altid er kaffe på kanden til personalet, forældre og gæster i huset, og er der nogle børn, der har brug for et ekstra kram, så er Helene altid klar. Hun møder altid på arbejde med et stort smil og synger gerne sange hele dagen – ikke kun til morgensang.

Sally Vestergaard, sekretær

På kontoret har vi Sally. Sally er blæksprutten der kan jonglere både med tal, telefonopkald og it-support, mens hun også er med til at have styr på friskolens økonomi. Sally er så garvet i jobbet, at hun også har en anden friskole at være blæksprutte på, mens hun også passer virksomheden på hjemmeadressen.

Maria Møller Iversen, lærer

Maria gør en dyd ud af at sikre et trygt og positivt læringsrum, så hendes elever ikke er bange for at kaste sig ud i uprøvet farvand med risiko for at tage fejl, og der er nok ingen, der gør det så eminent som hende; for tryghed og skole- og klasseglæde er et grundbehov for at sikre et godt læringsmiljø. Marias undervisning er præget af alsidighed og humor, men med et tydeligt fagligt sigte, hvor man tydeligt mærker Marias kærlighed til især matematik. Alsidigheden kommer til udtryk gennem både undervisnings- og arbejdsformer, ligesom aktuelle emner fra elevernes hverdag på dygtig vis bliver velintegreret i undervisningen, så eleverne tydeligt kan se koblingen mellem skolefag og den verden, de er en del af. Derudover ved eleverne, at de altid kan regne med hende. Derudover er Maria uddannet kostvejleder, og det inkorporerer hun dygtigt i sin daglige undervisning, når det er meningsfyldt.

Debbie Elkjær, lærer

Debbie er enormt ferm til at tilrette en varierende og spændende undervisning, der er skræddersyet til hendes enkelte klasser og elever, hvorfor eleverne værdsætter Debbie og hendes undervisning højt. Debbies dygtighed stråler især igennem ved hendes enestående egenskab til at danne en velfunderet relation til den enkelte elev, der i høj grad er kendetegnet ved tillid og gensidig respekt, ligesom hun er fabelagtigt god til at være omsorgsfuld for den enkelte. At opleve Debbie undervise er en sand fornøjelse, for man er ikke et øjeblik i tvivl om, at Debbie nærmest vil gøre hvad som helst for at den enkelte elev skal lykkes, hvilket tydeligt ses ved, at Debbie har uddannet sig til Alkalær-lærer, hvis grundpræmis er, at alle elever kan lære at læse.

Hanne Arberg, lærer

Hanne er – udover at være lærer – også skolens kunstner. Hanne har styr på de faglige skolefag, og på hendes egen rolige, nærværende og varme måde bidrager hun med både humor og overblik i hverdagen. Hun møder på arbejde med et smil, og der skal meget til at ændre hendes positive indstilling til dagen. Hanne er utrolig kreativ og har sit eget kunstgalleri i Staby, hvor hun bor.

Peter Østergaard, lærer

Natur, natur og natur – der er ingen tvivl om at Peter er “en rigtig træmand”, der, selv om han ikke er helt grøn længere passer perfekt på en friskole i naturskønne omgivelser. Peter er uddannet naturvejleder og naturterapeut.

Af andre interesse kan det nævnes at Peter er lidt af en gør-det-selv-mand, som selv har istandsat sit og fru. Anettes sommerhus. Om Peter bør det også nævnes at han har, at han har, hvad kan kaldes en rigtig “onkel-morfar-humor” og aldrig går af vejen for en kæk bemærkning.

Peter Slet, lærer

Peter har været på friskolen siden skole året 2018/19. Før Peter startede på friskolen, læste han religion og samfundsvidenskab på Aalborg universitet.
Udover at arbejde på friskolen læser han dansk og matematik på Nr. Nissum seminarum.
Som person er han utrolig venlig og rolig, med en paratviden større end de flestes. I 2020 vandt han f.eks. en quiz om Harry Potter.

Grethe Christensen,

Grethe er klasse og danskærer i 0.-1. klasse. Grethe mestrer musik, sang og klang, og har alle klasser til musik.

Inger Kold, huspianist

Hver morgen, når vi synger morgensang på friskolen, kommer den konservatorieuddannede pianist Inger og spiller klaver til elevernes sang. Inger arbejder endvidere på musikskolen i Lemvig. I weekenderne er Inger aktiv som kirkesanger i kirkerne i Hover, Torsted og Ølstrup. Som en ekstra bonus er Inger hvert år primusmotor på at få et smukt Luciakor stablet på benene for eleverne.