Altid – hver dag

Læs 20 min hver dag.

Øve gangestykker 10 min

Søhestefodring

Klassen har fået et spændende oplæg om hvordan hjernen fungerer.

De ved nu, at man kan være mere eller mindre opladt (frisk)

At når man er træt, så er det myggen (ens amygdala) som styrer – når den gør det, så kan man blive meget vred, ked af det, eller komme til at gøre og sige ting man fortryder.

Eleverne har lært, at det som hjælper er at fodre søhesten (hippocampus) – de har lært om 4 måder man kan gøre det på:

Man kan få et stort kram, grine, få pulsen op og massage.

Nu ved de altså hvordan de kan hjælpe sig selv, og hvordan de kan hjælpe hinanden.

Uge 22

Matematik 4.-6. mandag

Alle har tegnet en sammensat figur bestående af 10-12 trekanter, firkanter og cirkler på det udleverede kvadratpapir med lineal og passer. Husk at bygge figuren op af forskellige typer af trekanter (ligebenede, ligesidede, stump-, ret- og spidsvinklede) og firkanter (kvadrater, rektangler, romber, parallelogrammer og trapezer) samt cirkler.

Uge 20

Madkundskab 5.-6. klasse

Tag denne quiz sammen med dine forældre

Uge 18

Dansk: I dansk skal 6. i denne uge arbejde videre med hvordan man læser og skriver argumenter.

4. og 5. klasse skal arbejde med biografi – genren.

Alle skal lave stav 4. side 26-29

Fredag har vi diktaten “Zebraen”

Stavevejen:

4. klasse side 37-44

5. klasse side 50-53

6. klasse side 47-52

Madkundskab 5.-6. klasse

Lav denne opgave om datomærkning