“Se det summer af sol…” – årets første sommerdag – i hvert fald på kalenderen. Hængekøjerne og hoppepuden bliver livligt brugt, mens der også stadig bliver spillet fodbold, rundbold eller dødbold i frikvarterne. Det er en dejlig årstid, hvor madpakkerne også af og til – når vejret tillader det – kommer med ud.

Op til Kristi Himmelfarts “ferien” havde vi tre fantastiske dage med religion som tema. Jeg håber mange har været forbi friskolens Facebook side, og set de mange fine billeder. Ud over at arbejde med de religiøse emner, så blev venskaber på tværs af klasserne også dyrket. Det er virkelig en fornøjelse at se hvordan vores ældste elever tager ansvar i sådan en uge.

8. klasse har været på tur til Ålborg, med stop ved Viborg Domkirke på vej derop, og Hvidsten Kro og Djurs Sommerland på vej hjem. En dejlig afslutningstur med fællesskab i fokus.

De kommende uger vil være præget af ændringer. Vi forsøger at klæde eleverne så godt på som overhovedet muligt. Men besøg af den nye 0. klasse, 8. klasses eksamen i Håndværk og Design, tre dage med de timeløse fag og lille lejr giver helt automatisk nogle ændringer.

Adresser og telefonnumre

Tiden er også inde, hvor vores Hover-Torsted Friskole folder skal revideres. Har I ændringer i forhold til navn, adresse og telefonnumre – så send gerne en mail til friskolen (kontakt@htfri.dk) inden den 9. juni.

Sommerfest

Husk at vi holder sommerfest for forældre og søskende torsdag den 22. juni kl. 18.00 – 21.00. Vi glæder os til at se jer alle.

Eleverne har “normal” skoledag igen fredag den 23. juni – men de har alle fri kl. 12.30.

Weekendrengøring

Lørdag den 3. juniIda og Søren