Da eleverne mødte ind her til morgen, ja så var der rim på vores udendørs borde – og den første lille snemand blev bygget! De elever der kommer tidligt til friskolen, møder ind til en friskole der er oplyst af stearinlys – og en enkelt lyskæde. Det skaber både hygge, varme og ro. En dejlig måde – syntes både børn og voksne – at starte dagen på.

Trods udfordringer med regn på vores motionsdag før efterårsferien, havde en en super god dag sammen med eleverne. Der var højt humør, fjollede konkurrencer og nogle dejlige gåture fra Hover til Torsted. Det var også super dejligt, at så mange forældre og bedsteforældre havde valgt at deltage. Motionsdagen sluttede af med bål, ristede pølser og fællessang i bålhuset.

Vi er startet på vinterskemaet, idræt foregår igen i hallen i Hover (og næsten alle har huset idrætstøj og håndklæde), urene er indstillet til vintertid og jakker er et “must” når man skal udendørs.

Emneuge i uge 46

I uge 46 har vi emneuge, og denne gang en historisk emneuge. Eleverne har siden slut august fået fortalt Danmarkshistorie i fortælling – og det munder nu ud i en emneuge.

I vores emneuge er alle ugens tider brudt op, og vi er her på friskolen hele ugen (altså ingen idræt i Hover).

Mandag har alle fri kl. 14.35, tirsdag har alle fri kl. 14.35, onsdag har alle fri kl. 12.30, torsdag har alle fri kl. 12.30 og fredag har alle fri kl. 12.30.

Eleverne skal til denne uge huske penalhus og madpakke:-)

Referat fra summemøde den 1. november

Dødbold: Lad vær med at gå ind på banen uden at være med, ikke sparke til boden hvis man er død, man er skude af den man er skudt af, ikke stå med bolden i for lang tid, ikke teame.

Ballongynge: Spørg om det er i orden man hopper på hos en anden.

Penge fra høstmarked: ca. 13.000 kr. i overskud. Har man ønsker til hvad pengene skal bruges på, så smidt det i ønskekassen som er der i 1 uge.

Nissevenner: Vi får nissevenner igen i år.

Banke på døren: Man må ikke banke på dørene og man må IKKE pille ved andres computere. Kun 3 i sofaen uden for 4.-6. kl. Ikke en masse skamler/stole.

Pantindsamling: Bliver lavet et hold og de finder ud af hvad der skal ske.

Ris og Ros

Evt. Bordtennisbordet bliver flyttet.

Summemødet blev ledet af Laust 8. klasse og referatet er skrevet af Sebastian 8. klasse

Weekendrengøring

Lørdag den 4. novemberHelle og Thomas