Høstemneuge er skudt godt i gang. I værkstedet bliver der savet og banket af 7. og 8. klasse, mens resten af elevflokken er rundt på tre forskellige værksteder. Hos Debbie og Grethe bliver der bagt til den store guldmedalje, og Hanne og Peter S bliver der arbejdet med uld og filtning mens der hos Maria og Tina bliver syltet og lavet diverse marmelader. Så selvom vejeret de første dage har været lidt af en udfordring – ja så er humøret højt og der bliver fremtryllet de fineste produkter. Produkter som vi glæder os rigtig meget til at sælge til vores Høstmarked på lørdag den 16. september kl. 10-13. Der vil også være mulighed for at købe en grillpølse og brød, sodavand og øl samt kaffe/te og en småkage. Så tag bare hele familien med til en hyggelig dag på Hover-Torsted Friskole.

Nyt fra bestyrelsen

I rockede…

Sidste torsdag gik vi all-in på fællesskabet til vores årlige “efterårs-arbejdsaften”. Det var et brag af en aften, hvor vi havde det mega hyggeligt. Her er lidt af, hvad vi nåede:

• Legeborgen er nu skarpere end en ninja med tandstikker! og børnene fik nye legereskaber.
  • Vores nye billedkunstlokale blev pimpet og er klar til kreative mesterværker.
  • Tagrenderne er klar til at tage imod efterårets regnskyl – de trænger til en udfordring!
  • Ukrudtet fik lidt tæsk, og vi vandt lidt terræn.
  • Rasmus var en sand helt i seletøj og gav sammen med de andre ivrige olie-champs bålhytten en makeover

Og selvfølgelig en kæmpe shoutout til Sussi (og mor Betty) og det fantastiske køkkencrew. Maden var simpelthen fantastisk!

Sammen gjorde vi vores skole lidt mere lækker. Lad os rocke igen til foråret, når vi holder arbejdsaften fredag d. 3. maj.

…og andre rullede:-)

Vi ville også sende en stor high-five til styregruppen for “Vestjyllands Smukkeste Cykelløb”. Jeres utrættelige arbejde og entusiasme både ift. lotteri, sponsorater og afvikling af løbet er beundringsværdigt. Det var en fantastisk dag og altid lidt mere speciel, når det starter fra vores egen skole. Løbet får stor ros blandt deltagerne. Også tak til alle ryttere, store som små, der kom og rullede med🚲

Forældreopgaver: Alle Elsker Dem (især når de er løst😁)

Åh ja, vi mærker alle, at skoleåret er i fuld gang. Vi mødes oftere på kryds og tværs på skolen. Skolestart hænger nemlig sammen med tiden, hvor vi på skift hopper i vores superheltekostumer og udfører forældreopgaverne. I bestyrelsen er vi vildt stolte af vores fælles indsats! Det er magisk, hvordan vores samarbejde får så mange ting til at ske for vores børn og skolen. 1000 tak.

Vi håber, at dokumentet med “forældreopgaver” er lige til at gå til. Vi minder om, at I altid er velkomne til komme med input eller spørge, hvis I er usikre på noget. HUSK! I er selv ansvarlige for at bytte, hvis der bliver brug for det. Man kan ikke bare melde afbud til en opgave.

På vegne af bestyrelsen

/Elena

Referat fra summemødet den 4. september 2023

Ballongynge/hoppepude regler?

Vi må gerne hoppe fra trekanthuset til hoppepuden. Tænk med sund fornuft med hvem der hopper sammen på hoppepuden.

Besøg i andres klasser

Ingen går ind i klasserne eller banker på dørene og ingen skamler foran døren.

Regler til ja og nej om lege?

Man skal sige ja til en person, men må godt sige nej til en gruppe.

Slås på hoppepuden

Man må ikke slås på hoppepuden.

Evt.

Sofaerne er alles i frikvarterne, men i timen har 4/5/6 førsteret til deres sofa.

Økonomi udvalget skal vælges.

Ris og ros.

Peter fortæller.