Vi flyver stadig rundt på en lille sky efter vores høstmarked i lørdags. Vi er enormt taknemmelige for alle der mødte op og var med til at gøre det til en helt fantastisk dag. TAK. Dagen blev lige som vi havde ønsket – og selv solen begyndte at skinne. TAK for de flotte gaver – både fra tidligere ansatte men så sandelig også “folkegaven”. Vi glæder os meget til at få bestilt en ny rist til bålet.

Denne uge har vi brugt på at finde os selv igen, få ryddet det sidste op, og så igen finde roen til almindelig undervisning. Og det kan så bestemt også noget.

Som nogen måske så til Høstmarkedet – hvis man lige gik en tur rundt indendørs på friskolen, ja så har vi også gang i noget der. Lærernes forberedelse rum er det tidligere kopirum – så de har siddet lidt trangt. I de senere år har vi mere og mere manglet et mødelokale. De to ting har vi valgt at gøre noget ved, så det klasselokale der ligger nærmest lærerværelset har fået en skillevæg, gulvtæppe og en gang maling. Der vil både blive et mødelokale, lærernes forberedelsesrum samt fagligt depot med undervisningsmaterialer. Vi er midt i processen og glæder os rigtig meget til det hele er på plads. Før sommerferien fik vi rykket rundt på klasselokalerne, så der er ingen klasser der er hjemløse. Depotet ved biblioteket vil stille og roligt blive tømt, og så skal det lokale have en makeover.

Åben morgensang

Mandag den 26. september byder vi indenfor til en gang Åben morgensang. Kom og hør hvad vi går og pusler med og syng nogle gode sange sammen med os. Efterfølgende er der kaffe, te og nybagte boller til vores gæster.

Referat fra summemøde den 1. september

Ballongynge:

Man må ikke hoppe fra hoppepuden til ballongynge.

Hoppepude:

Ingen slåskamp hoppe fra hoppepude til ballongynge eller skubben ned.

Hockeybane:

Tina tager det med til legeudvalget.

BMX cykler:

Fødselsdagsgave og økonomiudvalget

Mooncarbane:

Serviceeftersyn og evt. større mooncarbane

Bolde og bat:

Ik smide tingene i hækken eller tage hinandens ting

Evt.

Sluk lystet efter sig og ik kast med æbler

Ris og ros.

Ris og ros til lærerne.

Nyt fra HUIF

Går du i 7-8.kl? og kan du nikke genkendende til én eller flere af disse citater?
”Jeg vil gerne gøre livet FEDT for andre” – Du skal være hjælpetræner i HUIF

” Jeg kan godt lide at svede og lege” – Du skal være hjælpetræner i HUIF

” Jeg vil gerne være bedre til at lære fra mig” -Du skal være hjælpetræner i HUIF

” Jeg elsker gymnastik” -Du skal være hjælpetræner i HUIF

” Jeg elsker duften af hal” -Du skal være hjælpetræner i HUIF

” Jeg synes det er sejt at være frivillig” -Du skal være hjælpetræner i HUIF

” Jeg vil gerne være en del af noget større” -Du skal være hjælpetræner i HUIF

” Jeg vil gerne være den bedste hjælpetræner” -Du skal være hjælpetræner i HUIF

”Jeg vil være hjælpetræner, fordi det er flot på CV’et” -Du skal være hjælpetræner i HUIF

Er du nysgerrig på, hvad det vil sige at være hjælpetræner for et yngre
børnehold i HUIF? Så kontakt Anne Sommer på 26236127 eller Maja Kold på 29289061
Vil du gerne, men tør ikke? Så tilbyder vi et kursus, så du kan blive klædt på til at være hjælpetræner.