Så er Hot News igen “på gaden” efter en lille pause. Pausen er bl.a. blevet brugt til nogle gode snakke om netop Hot News både på lærerværelset og sammen med bestyrelsen. Har Hot News stadig sin relevans, da vi desværre af og til oplever, at de informationer der kommer i Hot News ikke altid “når ud til forældrene”! Men vi har ikke den gylden løsning lige nu, så derfor fortsætter vi med at lave Hot News ca. hver anden uge. Skulle der sidde en læser med løsningen, så må der meget gerne gives gode råd til friskolen:-)

I går aftes lykkedes det at gennemføre et julearrangement der stod i vores kalender. De har der også gjort de sidste par år, men hvor det ikke har været muligt at afholde julehyggeaften pga. corona. Men i går kunne vi. Tusind tak til jer der tog jer tid til at komme og “jule” med os. Vi var måske ikke helt så mange som vi kunne have ønsket os, og der kan der være mange grunde til. Vi håber blot fremadrettet, at det sociale samvær og fællesskabet bliver vægtet højt rundt omkring i hjemmene. Det er netop til sådanne arrangementer man føler at man er en del af vores friskole-familie. Det er her “fællesskab fødes og jeg bliver til os” – blot for at citere en sang, der også var omdrejningspunktet for første skoledag.

Åben morgensang onsdag den 7. december

På onsdag åbner vi dørene til endnu en Åben morgensang. Ud over at vi skal synge nogle dejlige julesange, så vil vores elever bl.a. også fortælle om den historiske emneuge vi havde i november. Morgensangen starter kl. 8.15 og varer til ca. kl. 9.00. Herefter er der kaffe/te og nybagte boller til vores gæster på lærerværelset.

Tværuge

Fra onsdag den 14. december til og med tirsdag den 20. december har vi tværuge. I tværugen arbejder vi med enten dansk eller matematik fra efter fortælling til kl. 12.30 – og herefter er der elevernes normale skema. Denne gang er der dog en undtagelse for vores 7. og 8. klasse, da de skal lave en FFO opgave. FFO står for fælles faglig opgave, og er en opgave der både skal indeholde geografi, biologi og fysik/kemi. 7. og 8. klasse bruger alle timerne de er i skole på den opgave.

Onsdag den 21. december

Programmet for denne dag er ikke helt fastlagt endnu. Men børnene skal møde ind til normal tid fra morgenen af og alle har fri kl. 12.30. Vi slutter af i Torsted Kirke sammen med Inge Dorthe fra ca. 11.45.

Nyt fra bestyrelsen

De sødeste passagerer leder efter nye chauffører

Hover-Torsted Friskole henter børn i Ulfborg og Ølstrup. Vi har vores egen 9 personers bus. Vores superaktive, seje og helt uundværlige busbande ønsker sig flere medlemmer… De har jo også børnebørn, bridge og badminton, der skal passes :-). Banden består i dag af 10 chauffører. De kører i makkerpar. Hvert par har tjansen en uge ad gangen. De aftaler selv det praktiske.

Har du et bandemedlem gemt i maven eller kender du en oplagt kandidat (nabo, bedsteforældre…)?

Vil du høre mere? Kontakt Benny Thomsen fra bestyrelsen på 21934772 eller Berit Pilgaard fra Busbanden på 23252165

Weekendrengøring

Lørdag den 3. decemberTekla og Klaus