Dagene flyver afsted, vi har passeret 1. september og hermed kommet ind i efteråret. Det kræver lige en tynd jakke om morgenen og et par handsker hvis man cykler i skole – men op af dagen så viser efterårsvejret sig fra sin pæne side, med masser af sol og plads til udendørs aktiviteter og udendørs undervisning.

I skrivende stund har 0.-6. kl. fået fri, 7. og 8. klasse er i gang i køkkenet og lige om lidt rykker både børn og voksne ind til vores arbejdseftermiddag/aften. Endnu engang er der fundet gode opgaver, også få opgaver ud over at få malet klasselokalerne.

Der er også sket noget i det “gamle” 0.-1. kl. lokale. Der er kommet en skillevæg op, lagt tæppe på gulvet og trukket strøm. Lige om lidt har vi et mødelokale og lærerne et forberedelseslokale hvor der er god plads! Vi har også de sidste par dage haft elektriker i huset til at trække kabler, så vi kan få etableret en noget bedre net forbindelse direkte i klasselokalerne. En del af undervisningen foregår i dag via computer på f.eks. en matematikportal. Men undervisningen foregår lettest, hvis/når der også er en rimelig stabil net forbindelse.

I sandhedens tjeneste

7. og 8. klasse var i tirsdags på besøg hos DR’s radio i Holstebro. Her overværede de en radioudsendelse og lærte bl.a. om kildekritik. Det blev en hel dag, hvor der også blev tid til samfundsfagsundervisning i Hanne T’s have og en hyggetur på gågaden.

7. og 8. klasse foran DR’s radio i Holstebro

Høstmarked

Den kommende uge har vi emneuge omkring høst. Hele emneugen munder ud i vores Høstmarked lørdag den 10. september kl. 10.00 – 13.00. Vi glæder os til at se rigtig mange – forældre, søskende, bedsteforældre, tidligere elever og forældre og naboer til friskolen.

Weekendrengøring

Lørdag den 3. septemberMette og Ulrik