Så er det vist ved at være på tide med et Hot News igen. Nu skriver vi marts, det er forår og dagene svinger fra morgner med frost til eftermiddag med sol og varme. Dejligt – men det kan også være svært at vælge den rigtige påklædning – jakke/ikke jakke??

Vi har stadig nogle børn der er syge – men slet ikke så mange som før vinterferien. Men…vi har børn der igen er ramt af streptokok. Det er yderst smitsom – indtil man har været i behandling i et par dage. Vi optimerer på hygiejnen blandt eleverne og vask af deres kopper. Så viser jeres børn tegn på streptokok, så få det gerne tjekket. Ved fælles hjælp, så håber jeg vi kan komme det til livs, og gerne jo før jo bedre.

I fredags startede Viola i 2. klasse her på Hover-Torsted Friskole. Viola bor i Tim sammen med hendes familie. Vi glæder os til samarbejdet, og til at de skal være en del af netop vores “friskole-familie”.

Et nødråb inden det går galt…

Jeg fik i sidste uge en opringning fra en tidliere forældre. Han er lastbilschauffør. Han møder ofte børn på vej til bussen på cykel eller gående, som ikke har veste på eller ikke har lys på cyklen. Især en morgen i sidste uge, mødte han børn på vej til bussen på cykel uden lys på cyklerne. Det var tåget og regnede lidt. Han ved at de er der, men det er der andre af hans kollegaer der ikke gør. Som han sagde; han ville helst ikke skulle læse i avisen, at et barn var blevet kørt ned af en lastbil, blot fordi man ikke havde fået tjekket lyset på sin cykel.

Jeg har snakket med eleverne om det – og jeg håber også I forældre vil bruge weekenden til bl.a. at få tjekket lyset på cyklerne og at vestene ligger klar til mandag morgen.

Gymnastikopvisning

Fredag den 17. marts skal vi jo til gymnastikopvisning i Hover Fritids-og Kulturcenter. På mandag bliver vi skarpe på hele programmet – og vi vil også øve det i dagene frem mod den 17. marts.

Programmet kan ses i Landsbyliv. Men det starter kl. 18.00. Vi skal som friskole ikke være med til faneindmarch – men kom gerne alligevel, og vær en del af publikummet.

Nogle har meldt tilbage, at de ikke kan finde de t-shirt de fik til høstmarkedet af bestyrelsen. Vi har ikke ekstra t-shirts, så I skal ud og finde en gråmeleret t-shirt i kan have på til opvisningen.

Weekendrengøring

Lørdag den 11. martsCarina og Kristoffer