Roen har sænket sig over friskolen. 0.-6. kl. er taget hjem på påskeferie, mens 7.-8. kl. lige sveder lidt i hallen i Hover et par timer endnu – inden der også står påskeferie på deres program. Dagen startede med et påske-ægge-gække-løb, hvor alle grupper heldigvis fik løst de 10 opgaver rigtigt og fandt frem til det rigtige kodeord. Et rigtigt kodeord udløste en lille chokoladepåskehare:-)

I går aftens havde vi generalforsamling. Tak til alle jer der valgte at bruge en aften på jeres børns friskole. Klaus Kristensen havde valgt at træde ud af bestyrelsen. Tusind tak for din tid i bestyrelsen – tak for gode snakke og en masse planlægning. Efter aftens valg var det klart, at der var genvalg til Helle Andreasen, Elena Hedegaard og Anja Østergaard. Ny i bestyrelsen blev Marijke Koenraadt. Derudover sidder Benny Thomsen, Thomas Hykkelbjerg og Rasmus Andersen også i bestyrelsen.

Bestyrelsen har handlet hurtigt og afholdte allerede i går aftes deres konstituerende møde.

Formand blev Helle Andreasen, næsteformand er Elena Hedegaard og kasserer er Thomas Hykkelbjerg.

Her er et referat fra generalforsamlingen:

GENERALFORSAMLING – Torsdag den 30. marts 2023 kl. 19.00 – 22.00

1. Valg af dirigent
    Søren Vindelbo
  2. Valg af referent
    Elena Hedegaard Kjær Jensen
  3. Skolelederen har ordet
    Tina Sønderskov holdt tale om forgangne år.
  4. Bestyrelsen aflægger beretning
    Helle Andreasen (formand) aflagde beretning.
    Den offentliggøres på skolens hjemmeside.
    Der altid plads til nye i legepladsudvalget. Interesserede kan melde sig til Helle.
  5. Bestyrelsen forelægger det reviderede regnskab for 2022
    Kasserer Thomas Hykkelbjerg Christensen fremlagde.
    Årets resultat er et underskud på 270.002 kr. Det var forventet. Pengene er brugt på
    til lærertimer, større udgifter til storlejer, reparation af tag, undervisningsmaterialer
    (øgede udgifter). Vi har 2.2 millioner i likvid beholdning. Indestående er kun faldet
    med ca. 100.000 kr. Fordi vi har fået mange flotte donationer fra fx støtteforeningen,
    Vestjyllands smukkeste cykelløb, Spjald Brugs, Hover Sparekasse fond. Disse penge
    indgår ikke til driftsudgifter. De bruges til at gøre lidt ekstra for eleverne. Regnskabet
    kan rekvireres hos Tina.
  6. Bestyrelsen forelægger budget 2023 til orientering
    Kasserer Thomas Hykkelbjerg Christensen fremlagde.
    El, vand, varme er steget. Derfor er øget udgifter fra disse ting fremskrevet.
    Bussen er afbetalt. Depotet skal istandsættes. Elevantallet er nogenlunde status quo.
    Skolepengene hæves med 100 kr. for første barn. Det er ikke steget siden 2016.
    Budgetteret underskud 120.000 – 130.000 kr. for næste skoleår.
    Vi kender ikke procentsatsen til tilskud endnu.
  7. Tilsynsrapporten v. Agner Lund
    Agner kunne desværre ikke deltage. Tina orienterede i hans fravær.
    Tilsynsrapporten skal først være færdig i maj. På skolens hjemmeside kan nyeste
    tilsynsrapport findes, når den er klar. Han er på tilsynsbesøg ca. 3 gange pr. år.
    Alt er som det skal være. Engagerede lærere. Involverede elever.
    Agner er genvalgt for en ny 2 årige periode. Fra 2023-2025. Han kan ikke genvælges
    herefter, da man kun må sidde 6 ud af 10 år på samme skolen.
    Hover-Torsted Friskole, Torstedvej 44, Torsted, 6980 Tim – 97 33 30 50
    www.hovertorstedfriskole.dk – Kontakt@hovertorstedfriskole.dk
  8. Indkomne forslag
    Ingen indkomne forslag
  9. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
    På valg fra bestyrelsen: Helle Andreasen, Anja Østergaard, Klaus Kristensen og
    Elena Hedegaard Kjær Jensen
    Valgt er: Helle, Anja, Elena, Marijke Koenraadt.
  10. suppleant blev Jesper Østergaard. 2. suppleant blev Luise Koenraadt
  11. Eventuelt
    Første skoledag er tirsdag d. 15. august.
    Eleverne skal i skole næste år den dag, der tidligere hed Store bededag. Da de ikke
    skal have 201 skoledag men fortsat 200, vil den ekstra dag ligge i forbindelse med
    juleferien.

Idræt efter påskeferien

Efter påskeferien har vi igen idræt udendørs på og ved friskolen. Så eleverne skal huske tøj efter vejret. 4.-8. kl. skal også huske håndklæde og skiftetøj.

Lidt info om næste skoleår

Første skoledag bliver tirsdag den 15. august 2023 og sidste skoledag bliver torsdag den 27. juni 2024.

Referat fra summemøde den 29. marts 2023

Muldvarpeskud: Det kan vi godt få lov til 7-8

Fodboldbanens tilstand: målene rykkes for at forbedre banen

Bordfodbold: Multibor, bordtennisbord: bolde findes, multibord ønskes