Store begivenheder er lige om hjørnet. I morgen samles ca. 600 friskoleelever i Ølstrup til en Fælles Friskoledag, hvor aktiviteter og fællesskab er i højsædet. Vi håber på, at diverse vejrprognoser ikke holder, og at vi får en helt fantastisk dag med fællesskab, aktiviteter og tørvejr.

I weekenden skal vores 7. klasse konfirmeres. Både 7. klasse og deres familier ønskes en dejlig dag, med vores skønne elever i centrum. På mandag skal de på Blå mandag – og her går turen til Fårup Sommerland.

Storlejr

Tirsdag den 18. juni til fredag den 21. juni skal vi på Storlejr – og turen går til Røddinglund centret ved Trehøje Golfbane. Vi skal alle cykle fra friskolen tirsdag morgen og fredag cykler vi igen tilbage til friskolen, hvor jeres børn har fri kl. 12.30. Cykelturen er 19 km. hver vej, så det er en strækning alle kan klare, og vi skal ikke helt op på toppen af Trehøje Bakke. Men en cykel med gear er en meget god ide – men ikke et must. Da vi meget gerne vil cykle i mindre hold, mangler vi nogle der kunne have tid og lyst til at cykle sammen med os. Det kan være jer forældre, bedsteforældre, en nabo eller andet godtfolk. Kunne det have jeres interesse, så send meget gerne en mail til friskolen. Vi kan garantere hyggeligt samvær undervejs:-)

På lejren skal vi overnatte i telte (klassevis), lave mad på bål og ellers en masse hyggelige lejraktiviteter. Der skal nok komme pakkeliste m.m., men allerede nu kan vi nævne at alle skal medbringe sovepose og liggeunderlag (ikke luftmadras), plastictallerken (dyb), bestik og krus og godkendt dolk i skede.

Ligeledes bedes I forældre tjekke, at jeres børns cykler er cykelklare, kæden er smurt, cyklen passer i højden, cykelhjelmen sidder fast på hovedet og at sikkerhedsvesten er inden for rækkevide.

Emneuge

I uge 19 sker der igen noget anderledes. 8. kl. skal på afslutningstur sammen med Peter S. og vi andre har emneuge. Denne gang er det et tværfagligt forløb med kristendom, dansk, billedkunst og lidt natur-og teknologi. Overskriften for ugen er ALT DET VI IKKE KAN SE /DET USYNLIGE. Mandag har alle fri kl. 12.30 – tirsdag og onsdag har alle fri kl. 14.35. Torsdag er det Kristi Himmelfartsdag og fredag er en fridag.